فرماندار مشهد با اشاره به نام گذاری ده دی ماه روز ملی مشهد گفت: باید دلیل این نام گذاری و اتفاقاتی که در ده دی ماه رخ داده توسط رسانه‌ها برای مردم معرفی و تبیین شود.

دلیل نام‌گذاری ۱۰ دی به عنوان روز ملی مشهد برای مردم تبیین شود

به گزارش قدس خراسان، محسن داوری اظهار کرد: روز مشهد براساس پیشنهادی در شورای فرهنگ عمومی استان مصوب شده و سپس باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور مطرح و تصویب شود. از امسال بنابراین شده که در مقدمات آن در مشهد فراهم شود. دبیرخانه آن در شهرداری قرار گرفته و همه دستگاه‌ها مکلف شده برای این روز طرح هایشان را به دبیرخانه ارائه و ساماندهی شود. بعد از تصویب این روز باید برنامه ریزی صورت بگیرد.

فرماندار مشهد ادامه داد: باید این روز تبیین و تعریف شود و از نظر رسانه‌ای به آن پرداخته شود. رسانه بتواند تبیین کند که این روز چرا به عنوان روز مشهد تعیین شده و چه اتفاقی در ده دی ماه افتاده است.

وی افزود: نقش مشهد در انقلاب و در حوزه مبحث امام رضا (ع) در حوزه‌های هنری و سمعی و بصری باید اتفاقاتی بیفتد تا بتوانیم در این حوزه هم در قالب فیلم و سریال مشهد را به جامعه بشناساند.

داوری تصریح کرد: باید برای جمع آوری مستندات و مباحث شناخت شهر مشهد در زمینه زیارتی و سیاحتی باشد و مشهد را معرفی کنیم. مشهد چه ویژگی‌هایی دارد. به دلیل اینکه زائر فراملی دارد و از سراسر دنیا سفر می‌کنند باید این شهر را بشناسند و برای این بخش هم کار شود.

فرماندار مشهد گفت: حتی برای نقشه راهی که به دلیل مذهبی بودن شهر مشهد صدور فرهنگ زیارت و فرهنگ رضوی و فرهنگ مبلمان شهری و گفتمانی و دینی و اعتقادی با فرهنگ اسلامی مبتنی بر فرهنگ مشهد در جهان تبلیغ و گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر، چون کار نوپایی است اول باید این روز را تبیین کنیم که چه ویژگی‌هایی دارد، خاطر نشان کرد: دستگاه‌ها کاربری‌های متفاوتی دارند و برخی از آن‌ها در حد معرفی داشته باشند کافی است، اما برخی دستگاه‌ها مانند ارشاد و آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها رسالت اجتماعی دارند و باید در مباحث مختلف برنامه ارائه دهند.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.